Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Denne hjemmeside (www.robell.dk) ejes og drives af Godske Group A/S (CVR-nr. 13 23 80 06).
Adresse:
Navervej 4-8
7451 Sunds, Danmark
Telefon: +45 88 53 34 76
Mail: support@robell.dk
Hvis der er dele af betingelserne, du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice på ovenstående mail eller telefonnummer, inden du gennemfører et køb på hjemmesiden.
Åbningstider: Man-fre 10:00 - 12:00
VIGTIG MEDDELELSE
LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT INDEN DU AFGIVER EN ORDRE PÅ www.robell.dk.
Disse handelsbetingelser er gældende, når du bestiller eller køber varer på www.robell.dk. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af hjemmesiden og enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder www.robell.dk.
Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på hjemmesiden.
Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage fra den dag, du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".
Købelovens mangelsregler er gældende for dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktsmæssighed. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".
1. Afgivelse af ordre
Webshoppen er åben 24 timer i døgnet, men kan dog i få tilfælde være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.
Du skal være mindst 18 år gammel for at afgive en ordre på www.robell.dk samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os (se mere under ”Betaling”). Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.
Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Vi forbeholder os derfor retten til at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.
Ordrer kan kun afgives via vores hjemmeside og ikke pr. mail eller telefon.
Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse pr. mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer, du har bestilt.
2. Betaling
Vi accepterer følgende betalingsmidler: Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, MobilePay, ApplePay samt bankoverførsel. Du kan ydermere betale via betalingsløsningerne PayPal og Klarna, hvor du i disse tilfælde indgår en betalingsaftale direkte med PayPal og Klarna udenom Robell.
Ved afgivelse af en ordre reserveres pengene på din konto, når du har godkendt betalingen, men der trækkes ikke penge på din konto, før du har modtaget en bekræftelse på, at din bestilling er afsendt.
2.1 Tiltag med bedrageri
For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender, når du bestiller på hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.
3. Priser
Alle anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusiv skatter, moms og afgifter.
På www.robell.dk kan der betales i følgende valuta:
Danske kroner (DKK)
4. Levering
Forventet leveringstid er 1-3 hverdage.
Er din bestilling afgivet på en offentlige fri- eller helligdag, vil ordren blive behandlet den følgende hverdag.
Alle ordre til Danmark leveres med Postnord til din private adresse. Det er desværre ikke muligt at få din bestilling leveret til en pakkeshop.
Vi opkræver 39,95 DKK for fragt på all ordre under 599,95 DKK. Alle ordrer over 599,95 DKK har gratis fragt.
Vi leverer til følgende lande:
Belgien, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Holland, Italien, Letland, Litauen, Luxemborg, Polen, Spanien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland og Østrig.
Når din ordre er afsendt modtager du et Track & Trace link på din mail, hvor du kan følge din pakkes rejse.
4.1 Separate leveringer
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at forestage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller grundet en tekninsk fejl ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.
5. Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag:
- Du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, modtager din vare
- Ordren blev udleveret til en på ordretidspunktet selvvalgt pakkeshop
- Du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse, i tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer)
- Den sidste vare blev udleveret til en på ordretidspunktet selvvalgt pakkeshop i tilfælde af separate leveringer
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du indleverer din returvare ved en distributør inden fortrydelsesfristen er udløbet, dvs. senest 30 dage efter modtagelse. Husk at få en kvittering ved indlevering af pakken.
5.1 Returnering
Ønsker du at returnere din ordre helt eller delvist, skal du gøre dette inden 30 efter du har modtaget den.
Når du skal returnerer din ordre, skal du udføre følgende trin:
- Udfyld returneringsblanketten og læg den i returpakken med din(e) returvare(r)
- Luk returpakken og sæt det medsendte returlabel udenpå pakken
Benytter du den oprindelige forsendelsesæske er det vigtigt, at den gamle forsendelsesetiket er dækket til eller fjernet - Indlevér pakken i en GLS pakkeshop. Husk altid at få en kvittering som bevis på, at du har returneret pakken
Bemærk at de(n) returnerede vare(r) skal returneres ubrugt, stadig med labels og i samme stand som da de(n) blev modtaget.
Vi opkræver ingen omkostninger, når du returnerer en ordre, såfrem du benytter det vedlagte returlabel. Vælger du at returnere din ordre ved anden leveringsform, end den vi tilbyder dækker vi ikke omkostningerne heraf.
Så snart vi har modtaget og behandlet din retur modtager du en bekræftelsesemail herom.
5.2 Refundering
Vi behandler din returpakke så hurtigt som muligt, så snart den ankommer til os. Bemærk dog, at der kan gå op til 14 hverdage fra du returnerer pakken til pengene er tilbageført på din konto.
Når vi har behandlet refunderingen går der typisk et par dage, før pengene kan ses på din konto.
Refunderingen sker altid via samme betalingsmetode, du benyttede ved bestilling af din ordre.
6. Reklamationsret
Når du handler på www.robell.dk har du jf. købeloven 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af almindelig slid, fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.
6.1 Sådan reklamerer du
Ønsker du at reklamerer over en vare bedes du sende en mail til vores kunderservice, support@robell.eu, hvori du beskriver fejlen samt vedhæfter billeder heraf.
Du bedes ydermere oplyse dit ordrenummer i mailen.
Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare.
Andre forhold
7.1 Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå.
7.2 Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.
7.3 Aftalens fuldstændighed
Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.
7.4 Ugyldighed
Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.
7.5 Overdragelse
Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.
7.6 Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores Privatlivspolitik, som fortæller om, hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af hjemmesiden i øvrigt. Find vores privatlivspolitik her.
7.7 Klageadgang
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk og på mail. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores Kundeservice under ’Generel information’ ovenfor.
Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse (support@robell.eu).
7.8 Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.